torsdag 6 mars 2008

Röda mattan ska rullas ut


De var inte ett återtagande av alla tidigare satta betyg.
Det var inte heller en förfrågan om den där oboen som jag en gång fick låna och bara kanske lämnde tillbaka. Inte heller det slutgiltiga beviset för vem som brukade tjuvröka på toaletten utanför konstsalen.

Snarare en inbjudan till en kombinerad återträff och jubileumskonsert på det emininenta musikgymnasiet i norr.
Roligt, tycker jag.

Man får stå på scen om man vill. Det vill inte jag. Jag trivs bäst med att applådera och titta. En publikkaraktär.

-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du då? Och förresten var du inte ensam om att röka på toaletten... toaletterna. Jag trodde faktiskt också först att de undrade om distpedalen som lånades någon gång 1995 och kanske lämnades tillbaka långt senare.

Martina sa...

Bra att det inte bara är jag som är lätt paranoiod och lider av förföljelsemani :)

Visst ska jag gå! Ska bli hur skoj som helst!