onsdag 13 februari 2008

Att våga erkänna sina tillkortakommanden


- ...för den översiktliga detaljplanen... bla bla... huvudaktörerna... olika bebyggelseformer... bla bla... lagstadgad... samrådsremiss ...
vill förtäta... bla bla och bla bla och bla bla

- Eh, alltså jag är lite ny på det här.

- ... som det står i kvalitets- och gestaltningsinriktningen... hänger du med?... bla bla... planförslaget som man i vanliga fall inte...

- Eh, alltså...

- Du förstår vad jag menar?

- Jadå. Definitivt. Inga problem.


9 kommentarer:

Jenny. sa...

Slo= Skabbräv :)

Ivana sa...

Det är bara att nicka självsäkert, jag gör det hela tiden :)

Anonym sa...

Ska du bygga ett slott men har stött på problem med tornen?

Martina sa...

Jenny:
Jag tar det inte som ett personligt påhopp, utan som utbildning ;)

Ivana:
Det handlar enbart om attityd alltså :)

Kanina:
Ja men visst! Huvudet på spiken! Vill du hyra ett av dem så är det bara att hojta!

Anonym sa...

Jag har alltid velat bo i ett torn.

Martina sa...

Ett torn skulle passa dig, så kan du släppa ner ditt långa hår och låta någon vildkatt klättra upp.

Anonym sa...

Det var min tanke och om de vill hoppa ner igen så funkar lockarna som bungyjumprep.

Martina sa...

En sann djurvän :)

Anonym sa...

Det är inte bara katter som får klättra i mitt hår :D