fredag 29 februari 2008

Grafisk design


Har inte hunnit berätta att kvällskursen i grafisk design inte riktigt var i nivå med broderikursen. Kvällskursen i grafisk design var mer som en traumatisk upplevelse som fick min harmoniska värld att halka ur spår några dagar.

De andra hade fräcka t-shirts och kavajer. De pratade om produktutveckling, kampanjkoncept och destinationsdokument. Vana kreativa människor som nonchalant knäckte ur sig briljanta idéer som om de aldrig gjort annat.
Själv satt jag på helspänn och hade svårt att hänga med på grund av all hjärtklappning.

Men med hemmagjord hjärntvättning har det mesta av otillräckligheten lagt sig:

Det är okej att vara dålig.
Du gör det här för din egen skull.
Innerst inne är vi alla små och barn i början.

och

För fan, kursen var dyr som satan. No way du får hoppa av.



Edit:

Men men.
Från krälande ingetvärde till strålande hybris:
Nu har jag i alla fall gjort världens snyggaste logga. Den är så fin så jag knappt vill visa upp den innan jag har hunnit patentera den.

-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visa loggan nu! Du vågar!

Martina sa...

Mjo. Mja. Jo. Kanske det.