tisdag 27 mars 2007

Nytt avtal

Igår ingick jag ett nytt avtal med min terapeut. Har ju som sagt svårt att få gjort det jag ska i tid. Så: om jag inte håller min dagsplanering måste jag betala femhundra riksdaler till Rädda Barnen. Varje gång. En slags illusionell deadline.
Kanske fungerar.
Maybe. Perhaps. Peut-être
.

Husmannen tjorvade lite när jag berättade.

"Så mycket? Då måste du ju skaffa ett extrajobb annars kommer vi inte ha några pengar kvar."

Meh!

Uppenbarligen inte så höga tankar om min arbetskapacitet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte samma tanke...då är det ju olönsamt att jobba. Fast jag tror ju att motivationen skulle stiga om det inte var till välgörande...du skulle kunna testa att ge mig 500 varje gång du sitter och pratar i telefon på arbetstid eller inte får saker gjorda..

Martina sa...

Bah! Vilka vänner man har. Ingen tilltro alls.

:)

Det är väl föresten välgörande om jag skulle betala till dig? Vem känner sig inte välgjord av en femhundring?

Anonym sa...

Sant!
//kanina