tisdag 20 mars 2007

Telefonval


Tangetbordsskada månne när man har ont i fingertopparna? I pekfingertopparna. För många patienser på datorn. Får skriva med andra mer ovana och oömma fingrar.... ifall ni undrar över att skrivstilen inte är som den brukar...

Hade ju tänkt att den här veckan skulle bli den första veckan på mitt nya "få-tummen-ur-och-gör-det-jag-ska-på-en-gång"- liv. Så! Sagt och gjort:
När jag kom till jobbet igår skrev jag
en lista över dagens blivande hjältedåd, inte för många punkter utan så där lagom, man vill ju inte bli sönderarbetad. Sen läste jag nyheterna på Internet, kollade mailen sjuhundra gånger, åt lunch, tyckte att det var roligt att diskutera Restgubbens hälsa (se tidigare inlägg), handlade och gick hem, (även om handla faktiskt stod på listan). Nytt försök idag. Blir så onöjd med mig själv annars.

Fast idag har jag hunnit med
lite nytta.
Fick en mycket högre telefonräkning än vanligt och har sagt att:
Aldrig i livet att jag kan ha ringt för så här mycket! Så jag beställde inloggningsuppgifter, (för säkert tredje gången eftersom jag har lätt för att glömma bort lösenord som VGijsdSxy35oGHJ) och gick in för att kontrollera telefonnummer och samtals tid...
Det visar sig att min pojkvän har en hemlig älskarinna!!! Eller han har i alla fall ringt både Landstinget, Chiquita i Frihamnen, Arbetsförnedringen och Församlingshemmet (öh, va?). Verkar stämma. Så då får jag väl betala då.
Har också kollat upp andra telefonbolags hemsidor för att se om de har något bättre erbjudande... men det är så många siffror. Mellan klockan si och så ringer man för si och så många kronor om man ringer till någon som har en si eller sån telefon med klet eller klutt som förval och öppningstiden är si eller så och med lägsta-pris-garanti (hur man nu kan betala för ett lägsta-pris-garanti?) för bara så många kronor i timmen. Orkar inte.
Man borde kunna ringa telefonförsäljarna.
Övertala mig. Du får trettio sekunder. Sälj dig! Som det är nu ringer de inte (Nix-länk) längre och vill kränga gratis sockar för bara 36 kr. Inte för att jag saknar dem så mycket.

Sol idag. Sa jag det?
Blev sol igår också. Efter allt regn, hagel, blåst och
snö (i alla snöflingsstorlekar och täckningsförmåga). Knäppte ett bevis men då tog batterierna till kameran slut och nu hittar jag inte kamerasladden. Återkommer. Ska skriva upp det på min dagslista. Den som jag återanvänder från igår. Miljövänlig som man är.

Smil.

Edit:
Solbevis. Vårt husdjur och närmaste vän Bolle njuter av vårsolen och spanar på grannarna genom fönstret.


Inga kommentarer: