torsdag 2 augusti 2007

Ett disktänk


Diska är bra. Det är mycket man kan få tänkt. Igår handlade tänket om önskelistor. Att önska är nyttigt. Att få önska allt, utan urskillning eller eftertanke:

(1) Min karaktär blir super disciplinerad.
(2) Annat hår och snygga jeans.
(3) Smulpaj, skrivare, symaskin, säng, soffa och s....ykel. .
(4) En byggfirma bestämmer sig för att helt gratis bygga oss ett riktigt kök och en balkong.
(5) Engagemang.
(6) Flytande tyska.

I år blev listan betydligt kortare. Det betyder (1) att min fantasi har stelnat (2) önskningar har gått i uppfyllelse (3) jag är nöjd och glad för det jag har.


*

3 kommentarer:

Anonym sa...

1. Tecken på att du är diciplinerad = Du diskar. 2. Du har redan snyggt hår och säkert snygga jeans...om du inte har det kan du alltid köpa ett par jeans. Det är du värd! 3. Alla dessa ting (utom skrivare som bekant är trasig) väntar på dig i umeå för förfogande och ätning. 4. Nån önskning måste man spara för att inte få ett tomt liv utan mål och mening. 5. En färdigläst Potter på några dagar tyder på engagemang. 6. Prata mer.

Martina sa...

Aha. Okej. Tack då.

Fast mina intentioner med detta inlägg *harklar mig storsvulstigt* var mer som en uppmaning till den stora massan att *tonartshöjning* våga drömma, måla upp vackra bilder om framtiden och känna längtan *publiken aha:ar och aaa:ar*

Fast det är klart. Jag kan ju alltid åka till Umeå och få alla mina önskningar uppfyllda... utom en då, (nr 4) som jag behöver för att mitt liv inte ska bli tomt och meningslöst.

Anonym sa...

Jag kan köpa en skrivare om du kommer hit! :D