torsdag 23 augusti 2007

Men depp!

Har lärt mig att det alltid finns en anledning när allt liksom dras neråt och blir svårt och tungt.

Och de nominerade anledningarna är....

... Husmannen! Som är bortrest och tog skratten, den strida strömmen av komplimanger och trakasserier med sig.

... Arbetsförnedringen! Som väntar på mitt besök där jag ska
köa, fylla i papper och svara på dumma frågor och köa lite till.

... Mitt rakryggade samtal med chefen! Som ledde till att jag ökade min
arbetsbörda när det egentligen var meningen att jag skulle gå ner i arbetstid...

... Facebook!



I somras gjorde det mig glad att bläddra i bibliotekets konstböcker. Det gjorde mig lite glad idag också.

Att gå på café och äta ett
kilo blåbärspaj med vaniljvisp hjälpte däremot inte särskilt mycket. Inte heller att få en oväntad utskällning i telefon eller att se sin sönderblekta gamla socialsekreterare svanka förbi och påminna om allt som var.

Att
jogga och prata med den fyraåriga tjejen som cyklade för snabbt höjde nivån en aning. Att få brev, kasta flygplan och bjuda två rediga grannpojkar på varm choklad och mackor var också en förbättring. Sova kanske också är en god idé.


-



4 kommentarer:

Anonym sa...

En scout visslar och ler när hon möter svårigheter, eller hur var det nu? Du kan i alla fall försöka vissla och le samtidigt så blir du på bättre humör. Husmannen kommer snart hem! Du kan alltid ringa kaninjouren också.

Anonym sa...

men duuuu du ska se att allt blir bra , bara ringa om du vill döda lite tid :)

Anonym sa...

ett litet test =D

http://www.home.no/ctpics/blandat/hur_smart2.htm

Martina sa...

Fina broren min!

Gjorde testet. Hamnade under genomsnittet. Yey! *viftar med en liten flagga* Men lite roligt var det. Blev lite glad :)

*kram*