torsdag 16 augusti 2007

Mina nya småsystrar

Har ju haft storfrämmat från både piteå och luleå. Just nu är pappan min här på besök med damsällskap och damens förtjusande tonårsdöttrar som jag gillar:

- Vart kan man klippa sig?
- Ska jag ta Cola eller Fanta.
- Vad är det i den här såsen.
- Visst är Cola godare.
- Vad blir en snigel?
- Är det dyrare att klippa sig här än hemma.
- Får man inte välja mellan ris eller potatis.
- Eller jag tar nog Fanta.
- Extra sås kostar fem kronor.
- Kanske jag tar vatten... eller Cola, vad ska du ta.
- Men vad är det i den här såsen.


Som rart.


-

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med nya systrar. Är dina systrar mina systrar? Hur gamla är de?

Jenny. sa...

Ha ha ha! Känner dock inte igen mig. Alls.

Martina sa...

Systrarna är 14 och 16.

Pratar Bodensiska, vilket ger en ännu roligare klang till allt. Underbart.

Vad blir en snigel?

Hur fin kommentar som helst.

Stifflert sa...

En snigel blir typ långsamt. Eller slemmigt och äckligt bara...

Göteborg var galet fint va!!

Martina sa...

:)

Göttebååårg é vällan fiiint! :)

Fast mitt nuvarnade far/tant/tjej/tjej besök springer mest i butiker och sen har det regnat så inga sköna utflykter i det fria, förutom Liseberg.

:)

Anonym sa...

Fick du reda på vad en snigel blir?

Martina sa...

Slem.