lördag 4 augusti 2007

Hutt och dutt

Igår: Fanny och Alexander på tv. Såg första delen av de fem timmarna. Fem timmar! En fredagkväll...

Lite synd kan jag tycka att det är att Ingmar Bergman blir så firad och hedrad och omtalad nu när han är död. Skulle man inte kunna få sina begravningstal innan tack?

Iran-Irak kriget avhandlades i sängen i morse och temat: Finns det snälla diktatorer? Nu diskar Husmannen och solen finns där och jag ska väl gå ut. Det är ju det man gör. När det är sol och man har klagat i flera veckor.

Håll höjd alla finmänniskor! Ät en muffins.


-

6 kommentarer:

Anonym sa...

Heter det inte Putt och Dutt?

Martina sa...

Jo, fast det är något helt annat än hutt och dutt.

Anonym sa...

Hutt & Dutt = fyllekram? Kom ni fram till om det fanns snälla diktatorer? I Marocko har de väl en prins/kung med typ diktatormakt som har gjort mycket snällt för landet medan hans far och farfar var tyranner. Jag kan naturligvis ha fel. Kanske inte ens var i Marocko eller så var hen också elak och dokumentären jag såg var vinklad. Man kan aldrig veta så noga.

Martina sa...

Fyllekram :) Jo. Kanske.

Själv är jag ju hemmadiktator och ganska snäll... men min makt grundar sig på rädsla så: nej, diktatorer är onda men de kan manipulera folk att tro annat :D

Dagens ordspråk: Snällhet är relativt.

Anonym sa...

Diktatur är ju klart fel. Att en männsika ska bestämma allt men han/hon måste ju kunna vara snäll och ta snälla beslut..även om det nog inte inträffar så ofta. Det är nog lätt att bli maktgalen, se bara på Bush...eller han var visst inte en diktator.

Martina sa...

Husmannen:

Han VAR visst ingen diktator men han är ju lika folkvald som Hitler. Faktiskt.