fredag 3 augusti 2007

Väderspänningar


Med tanke på växthuseffekten och global uppvärmning får jag numera lite dåligt samvete när de spår finväder. Kan liksom inte låta bli att ifrågasätta om det är normalt. Bäst är när Marlboromannen på jobbet säger att allt bara är en bluff. Som att jorden en gång var platt.

- Margit, människor har i alla tider trott att jorden är på väg att gå under.

Så. Nu vet ni. Och jag tänker fortsätta strutsa när det gäller vädret och samtidigt leva så miljövänligt jag kan.

Solen kommer och Stifflert som kan backgammon. Nu ska det bli sommar igen! Topp!


Edit:

Halvsommar i alla fall enligt dn.se men inte enligt svt.se.... gah!
Klart som fan det måste bli sol. Han sa. Igår. På nyheter. På tv. Vädermannen. Han sa! Sol. Värme. 30 grader. Jag hörde nog.


-

3 kommentarer:

Stifflert sa...

Allt de säger på tv är sant! Nu kommer värmeböljan till Götet och med den kommer jag för att spöa dig i BG och kanske sitta på en klippa och glo på vatten genom ett vinglas eller något annat somrigt.

Anonym sa...

Meterologer har en utbildning på typ 7 år. Då måste de ju ha rätt, de som säger att det blir fint väder iaf.

Martina sa...

Stifflert: Men då så. Idag är det ulltussar på himlen. Ser lovande ut. Men, hrm, alltså, det lär ju vara du som får spö. Bara så du är förberedd.

Kanina: Sju år! Sju år? Kan det vara möjligt? :)