torsdag 2 augusti 2007

Skamvrån

Med tillgjord tyck-synd-om röst:

- Naaa. Men stackars arma Margit. Hon får inte gå hem förrän hon har jobbat lite...


Arbetsdagens störtsköna innehåll än så länge:

(2) stycken telefonsamtal.

(8,5) minuters arbetskoncentration, (strax innan jag visste att jag skulle avbryta för lunch).

(20)
ärliga försök att söka fakta på Internät. Minst.
(Försök som alla mynnade ut i... roligare saker.... som till exempel en bokrecension (!) ... pridefestivalen....mailen.... en fascinerande intervju.... oups!... statistik på bloggtoppen...mailen.... plucko?... tv-tablån.... ahahaha .... adlibris... ikea.... )

-

I min uppslagna, föredömligt tomma, almanacka står det dessutom:

"Det bästa sättet att få ett arbete att verka svårt är att skjuta upp det."

- Winston Churchill

-

UPPDATERAD!!!

Läser vidare i min almanacka. (Oooo, the komplott, the komplott!) Ordspråket för Vecka 34 lyder:

"Imorgon, imorgon, bara inte idag, säger alltid lata människor."

.... Um-hum. Well.


Vecka 36 (mycket bättre):

"Att ibland stanna upp ett tag, kan vara enda möjligheten att orka gå vidare."

Jo. Stanna upp. Läsa lite bloggar. Snurra lite på stolen. Gnaga sönder en nagel...


Eller vad sägs om vecka 33:

"Man hör bara de frågor man har stånd nog att besvara."

Husmannen: Hur gick det på jobbet?.... Margit?.... Ho ho?


-

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju en latbok! Låter bra tycker jag. Kan din degradering ha att göra med snurrandet på stolen?

Anonym sa...

Du har ju en latbok! Låter bra tycker jag. Kan din degradering ha att göra med snurrandet på stolen?

Anonym sa...

förlåt nu gjorde jag det igen.. råkade trycka på send två gånger.

Martina sa...

Snurrandet sker med största försiktighet.