måndag 12 februari 2007

The Ark, Carola, Yasmina, Jennifer och Bokia

Helgen bestod av Melodifestivalen.
Gillar The Ark. Blir glá av deras musik och texter. Vet inte riktigt ännu vad jag tycker om deras bidrag i Melodifestivalen. En slags komprimerad version av alla tidigare låtar, kanske. Men rätt låt vann.
Är det bara jag som tycker att Ola Salo har börjat likna Carola?

Helgen bestod också av en halv söndag i sängen med en ganska okej bok. Efter attentatet av Yasmina Khadra. Om självmordsbombare och konflikten mellan palestinier och israeler.

Skulle nog inte ha läst en sådan bok i vanliga fall. Orsaken till undantaget är för att jag är med i Bokias läsklubb.

Det är sjukt många pensionärspoäng att vara med i Bokias läsklubb. Det är ganska många vuxenpoäng att se på Melodifestivalen.

Att ligga i sängen halva dagen är svårare att bedöma. Skulle kunna vara både tonårspoäng och pensionärspoäng, definitivt inte vuxenpoäng i alla fall.

Jo just! Sen såg jag ju en film också. Ha ha. Med Jennifer Lopez. Monster in law. Och jag såg den faktiskt till slut.

Det innehåller inga vuxenpoäng att ha sett den - däremot att våga erkänna att man har sett den.

//Nöjd med sina bekännelser

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan skaffa tantpoäng tillsammans och bli tanter tillsammans! Måste lära mig att sticka..igen. Att lära sig saker igen måste vara tantpoäng.

Martina sa...

Definitivt... eller nja.... tanter är inte så förnyande, de gör så som de alltid gjort... och glömt är glömt och kommer aldrig mer tillbaka...

Undrar om det finns diskrimineringsnämnd för tanter också.