tisdag 6 februari 2007

Frisörresultat

Det blev som jag befarade. Hon siktade in sig på det luddigaste stället på mitt huvud och kallade det för svinto.

- Brukar du tupera håret? Det ser liksom avslitet ut... söndernött. Använder du balsam och inpackning?

Jo, ljög jag. Eller i alla fall balsam. Ibland.

Hon stirrade länge på svinto-tussen.

- Jag kanske drömmer för många mardrömmar försökte jag. Sover oroligt och liksom gnuggar...

- Mm.... höll hon med, utan den minsta övertygelse.

Till slut beslöt hon sig i alla fall för att "göra sitt bästa" även om en del av håret var "fördärvat" och omöjligen kunde bli bra om jag inte ville klippa det riktigt kort. Det ville jag ju inte.

Se där. Lite vuxen har jag blivit. Går inte med på allt vad frisörerna säger. Vågar sätta gränser. Det är bra.

Hon var ändå ganska snäll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ska aldrig gå till en frisör! De verkar inte alls snälla. Liv berättade för ett tag sen om en liknande upplevelse http://supergirl.webblogg.se/210107084305_jag_r_s_lttkrnkt.html

Duktigt av dig att säga Nej!