torsdag 15 februari 2007

Innerst inne ledig

Har egentligen jobbat färdigt för idag och får gå hem!
Om jag vill.
Det kanske jag vill.... Sitta och läsa bloggar och skriva mail och lägga datapussel är inte lika oemotståndligt roligt när man inte måste arbeta, (fast fortfarande en helt okej sysselsättning).

När jag någon gång kommer hem tänker jag baka kanelbullar och sedan ta itu med min nyaste Bokia-bok.... en deckare av islänningen Arnuldur Nåntingdur.

I morse gick jag och Husmannen en promenad. Vi vaknade två timmar tidigare än vanligt.
(Att jag vaknar tidigare än jag behöver är nästan ett lika stort mirakel som att... ja, som ett riktigt stort mirakel.)
Hurtigt värre och ganska mysigt. Fortfarande relativt mörkblå himmel och inte så många andra morgontidiga marodörer ute. Armhävningar gjorde jag också, (det är därför jag måste fylla på med kanelbullar sen.)

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Ha, så hittade man en ny blogg att läsa! :-)

Martina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kanelbullar i armarna funkar lika bra som anabola.

Martina sa...

Mamselamsen: Du är ju min idol. Nu blev jag så till mig att riset kokade över :)

Nina: Ja, du är också min idol :)

Anonym sa...

Tack! Du har alltid varit mig idol också. Har du märkt att besöksstatistiken har ökat drastiskt sen du berättade om bloggen för mig?! Hoppas bara att bloggen tar upp värdefull mailtid från mig! KRAM

Martina sa...

Nina:
Fint att du besöker mig så ofta att statistiken skjuter i höjden... :)fast jag har inte riktigt luskat ut hur mätaren fungerar riktigt ännu...