måndag 12 februari 2007

Snusstatus noll!

Utan snus på denna ö....
(Kom inte riktigt ihåg vad det var hon sa om snus, den gode Pippi.)
Utan snus försmäktar jag... denna ö....
(Det stämmer liksom inte. Nått var det i alla fall.)


Tror att min personlighet har förändrats en aning på grund av att jag inte längre är någon snusare. En stor del av min identitet liksom borta. (Tolv dagar utan snus och redan fördärvad.)

Har funderat lite på det där.
När en rökare slutar röka uppträder genast en rad konkreta fördelar:

1. Inga torra händer av att stå ute i kylan och röka.
2. Inga röda näsor av dito anledning
3. Mindre vänner (fast det är ju ingen fördel... eller kan vara, men behöver inte vara)
4. Ingen hosta
5. Slutar lukta rök
6. Börjar känna andras lukter (positivt ibland och påfrestande ibland)
7. Minskade risker att drabbas av KOL och andra läskiga sjukdomar
8. Ökad lust till både det ena och det andra
9. Rosiga kinder
10. Mer pengar


Att sluta snusa innehåller mycket färre punkter:

1. Ingen läskig insikt om att huden under läppen ser ut som när mina fötter dött i badkaret och hittats tre dagar senare
2. Mer pengar över... teoretiskt sett....
3. Förvirring och minnesförlust
4. Eventuellt att jag fått bättre luktsinne, fast det verkar ju konstigt om det vore så - snus har ingenting med näsan att göra.
5. Aningen bättre andedräkt, eller den känns i alla fall sunt illaluktande om ni förstår skillnaden

5 kommentarer:

Anonym sa...

Utan snus i x dagar (minnet sviker mig = tantpoäng) försmäktar vi på denna ö.
Tur att du inte är på en ö med pipi för då hade du nog börjat snusa igen av hennes irriterande resonemang. Hon har rätt men det känns lite som att tänka på att rymden är oändlig...man blir lixom en aning irriterad även utan snus.

Martina sa...

Tack.
Utan snus i sjutton dar.... kanske?

Anonym sa...

Men har inte jag lärt er det? "Utan snus i TRE dagar försmäktar vi på denna ö!"

Anonym sa...

Hanna skulle det ha stått på förra raden inte anonymous....

Martina sa...

Hanna: Det är så befriande när allt faller på plats. Utan snus i tre dagar försmäktar vi på denna ö... ska det förstås vara... :)