torsdag 15 februari 2007

Dröm - Känsliga läsare varnas

Drömde om gnagare av olika slag.
Hamstrar i olika färger och former. Visste ni att de kan bli en och halv meter lång om man föder upp dem på rätt sätt.
Det fanns även något som heter vampyrhamstrar.
Ingen bet någon.

Sen var det en ko som skulle kalva och ut kom en korsning av Ola Salo (med Carola-drag) och med en kalvs bakkropp. En hybrid med andra ord.
Meningen var att jag skulle skära halsen av den. Det kunde jag förstås inte förmå mig till, (trots att Ko-Ola försökte övertala mig och menade att han ju kunde ta några mikrogram metodon... som lindring ifall det skulle hinna göra ont) . Det hela slutade med att alla kom fram till att Ko-Ola måste vara Jesus.

Så... gott folk... ni talar med kvinnan som räddade Jesus från ett grymt öde.
(Är det fler än jag som är förvånad att Jesus är så ung? Trodde att han levde för mycket länge sedan.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har alltid misstänkt att Ola är en ko. Jag har aldrig träffat en jätthamster men många läskiga djur. Var jättehamtern mjuk att klappa på eller var den agressiv? Kan vara bra att veta ifall jag träffar en nån gång.

Martina sa...

Den omkring 75 % mjuk och resten strävhårig. Och snäll. Fast den var ju tam, vet inte hur det är med de vilda... :)

Anonym sa...

Då är den ju som den där stora hunden som du hade när vi var små.

Martina sa...

Kan man säga. Fast grå och vit, inte brun. Annars hade de många likheter nu när jag tänker närmare på saken.