onsdag 14 februari 2007

Semeltorka

Var lycklig igår.
Hade jobbat på bra. Genomfört uppgifter och avslutat dem.
Till och med ringt ett extra samtal. Inte varit telefonfobisk. Alltså.

Tänkte köpa en semla på vägen hem. Som belöning.
Men de var slut. Skandal!
Köpte choklad till pojkvännen istället, för han hade också arbetat på bra.

Kom hem och gav honom en puss.
Puss on the rocks. Som han sa. (För det är kallt här. Kallt men ingen snö.)

De har ringt om frågat om han vill komma och provjobba en halvdag. Iiiii. Tänk om han får jobb. Tänk om de förstår att de måste anställa honom. Kanske måste baka bullar, eller följa med och ha något urringat på mig... eller ha något urringat på honom.


//Håller tummar och tår

4 kommentarer:

Anonym sa...

Semmellagren är aldeles för små nu för tiden. Annat var det när jag var ung. ock ock. J skulle vara söt i urringat men då måste han ha ett par passande pumps till! Kram på er båda.

Anonym sa...

Jag blev så sugen på semlor av ditt prat om dem så jag bestämde mig för att köpa en men tror du att det fans några?? NÄ!!! Varken Konsum eller Ica! Det är dåligt!

Martina sa...

Nä. Semelhandlare har ohyffsat dåligt lager med semlor. Det håller jag med om. Lätt att känna sig lurad.

Och ja, J är söt i urringat och när han sjunger frukostvisan :D

Anonym sa...

Du får spela in honom när han sjunger frukostvisan och lägga ut på din blogg ;)